Gode tips til oprettelse af eventvirksomhed
425
post-template-default,single,single-post,postid-425,single-format-standard,stockholm-core-1.2.1,boldgrid-ppb,select-theme-ver-5.2.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Gode tips til oprettelse af eventvirksomhed

Der er mange ting man skal tænke på når man skal oprette en eventvirksomhed, specielt som selvstændig. Det er sjovt og spændende at arbejde indenfor eventbranchen, men man skal være opmærksom på nogle af de juridiske faldgruber der kan være. Du får derfor her nogle gode tips til oprettelse af en eventvirksomhed. 

Få styr på branchen

Måske ved du allerede alt om eventbranchen, men man kan altid blive klogere. Dette er en branche i konstant bevægelse, da der hele tiden sker nye ting og kommer nye måder at afholde events på. Events handler om oplevelser, og derfor siger det måske lidt sig selv, at publikum gerne vil have nye oplevelser. Derfor er innovation kernen i eventvirksomheder, fordi man i stor grad skal tilpasse sig omgivelserne og finde på nye ting. For at have overskud og tid til at forny sine events, er det en god ide at have styr på det praktiske ved oprettelsen af events. Det er derfor en god ide at sætte sig godt ind i smarte systemer for billetter og oprettelse af arrangementer. Det er ikke altid nok med et facebookevent, hvis man gerne vil have god kommunikation til sine gæster og de rigtige event værktøjer.

Inden du opretter din virksomhed, skal du nøje planlægge hvem dine events er henvendt til, og skræddersy dine arrangementer til lige præcis dit publikum. Oplevelsesdesign og målgruppe går nemlig hånd i hånd, og det er en god ide at holde øje med hvordan andre skaber succes med events og arrangementer. At holde sig godt opdateret er alfa og omega for at være et skridt foran i branchen. Hvis du er den første der er ude med et nyt koncept, er det sikkert at du får opmærksomhed og nemmere kan tiltrække dit kundesegment.

Faldgruber med eventvirksomhed

Dét at være opfindsom, innovativ og skabe anderledes arrangementer bør være den centrale del af eventvirksomheden, men man skal samtidigt holde styr på alle de økonomiske og juridiske faktorer, som også skal være i orden. Et godt tip til dig der vil oprette eventvirksomhed, er derfor at benytte et godt system, som er med til at sikre at der er styr på tal og billetsalg, sådan at du har et bedre analytisk grundlag for at forbedre og udvikle dine fremtidige events. Samtidig med dette, sikrer gode systemer også orden i regnskabet og gør at man slipper for at stå i en dum situation, når der skal gøres rede for regnskabet.

Som virksomhed, uanset lille eller stor, skal man indberette en årsrapport indenfor en bestemt frist. Konsekvenserne, hvis man ikke når denne frist eller ikke kan gøre rede for regnskabet kan være tvangsopløsning af selskabet, og dette kan skabe både dårligt omdømme og økonomiske komplikationer. For at sikre at man har det hele i orden, er det derfor en god ide at alliere sig med et godt system til oprettelse af arrangementer, salg af billetter og endda også juridisk rådgivning, for at undgå de juridiske faldgruber. Allier dig derfor med en god revisor der kan holde øje med regnskabet, sådan at du kan koncentrere dig om den sjove del. 

Eventbranchen er i konstant udvikling, og det er efterhånden blevet så nemt at oprette arrangementer i dag, at alle kan være med. At skabe gode vaner fra start af, få juridisk assistance og sikre at regnskabet er overskuelig, er med til at gøre oprettelsen af en eventvirksomhed nemmere og sjovere i det lange løb.